Προς τα που είναι η έξοδος παρακαλώ;

By Katerina V - Νοεμβρίου 19, 2019


Προς τα που είναι η έξοδος παρακαλώ;



Ξυπνάς.
Με ένα τέντωμα ξεκινάει η μέρα σου.
Βιαστικά πλένεσαι, βιαστικά ετοιμάζεσαι.
Η διαδικασία του καφέ μια ρουτίνα
που κρατάει χρόνια.

Έτοιμος να αντιμετωπίσεις τον κόσμο;
Όχι, βέβαια.
Πότε ήσουν πραγματικά;

Η πόρτα κλείνει βαριά
μαζί με όλα αυτά που αφήνεις πίσω σου.
Όλα αυτά που θέλεις να θυμάσαι
μα πρέπει να ξεχάσεις.

Όλα αυτά που ξεχνάς
για να είσαι συγκεντρωμένος.
Στην δουλειά σου, στις υποχρεώσεις.

Κι όταν όλα κρέμονται από μια κλωστή
τίποτα δεν ξεχνιέται.
Όλα είναι εδώ.

Σε περικυκλώνουν απειλητικά
που τόλμησες να ξεχάσεις
ποιος πραγματικά είσαι.
Τι πραγματικά επιθυμείς.

Στριμώγνεσαι σε ένα βαγόνι.
Ασφυκτιά η ανάγκη να ξεφύγεις.
Πονάνε τα όνειρα που καταπιέζεις.

Προς τα που είναι η έξοδος παρακαλώ;

Ο κίνδυνος στο μυαλό σου.
Εκεί βρίσκονται όλα.
Λες και υπάρχει μαγικός διακόπτης.

Άνοιξε, κλείσε.
Άνοιξε, κλείσε.

Προς τα που είναι η έξοδος παρακαλώ;

Η βουή σε επαναφέρει.
Τα γέλια των παιδιών
σου ζωντανεύουν το βλέμμα.

Άνθρωποι μουτρωμένοι,
μπερδεμένοι σε ένα σύστημα
που αλλάζει συνεχώς
κι όλο ίδιο μένει.

Άνοιξε, κλείσε.
Άνοιξε, κλείσε.

Η πόρτα ανοίγει.
Κατεβαίνεις ορμητικά.

Κάπως έτσι θα αγωνιστείς
και σήμερα.

Μέχρι να βρεις διέξοδο
να μην αναζητάς
ποτέ την Έξοδο.

****


Η συμμετοχή μου στην Φωτο- Συγγραφική Σκυτάλη #4
της Mary Pertax από την Γήινη Ματιά...




Παραδίδω την σκυτάλη στην Μαρίνα και το  e-periodiko μας
με αυτή την εικόνα και την
Επιλεγμένη λέξη: ΜΕΛΛΟΝ





  • Share:

You Might Also Like

34 σχόλια

  1. Η ζωή μας όλη! Η καθημερινότητά μας! Ο αγώνας μας ειδικά μέσα στο νου!
    Οι διέξοδοι που αναζητούμε...Το τέλος υπέροχο ''Μέχρι να βρεις διέξοδο
    να μην αναζητάς ποτέ την Έξοδο ''. Σοφή φράση!! Σοφότατη!! Μια προτροπή ζωής!
    Ήμουν σίγουρη ότι η εικόνα της Ρένας θα σε ενέπνεε αμέσως.
    Μπράβο Κατερίνα μου για τη συμμετοχή σου
    Η εικόνα που παραδίδεις στη Μαρίνα πολλά υποσχόμενη.
    Να σαι καλά
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Άννα μου για τα υπέροχα λόγια σου..

      Διαγραφή
  2. Φοβερή φράση.
    Μέχρι να βρεις διέξοδο να μην αναζητάς ποτέ την Έξοδο.
    Χαίρομαι που σε ενέπνευσε η φωτογραφία μου κι έγραψες αυτή την ωραία ανάρτηση Κατερίνα μου.
    Κι αυτή που παραδίνεις στην Μαρίνα είναι πολλά υποσχόμενη.
    Καλημέρα.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου στην αρχή δεν σου κρύβω, είπα ένα "ωχ" θεωρώντας ότι θα με δυσκολέψει.
      Έβαλα την μουσική στα ακουστικά μου κι άρχισα να γράφω! Χωρίς να σβήσω, το δημοσίευσα ακριβώς όπως μου βγήκε. Δυστυχώς βρίσκουμε πολλοί κοινά απ'ότι βλέπω.. Ένα ταρακούνημα προκάλεσε η επιλογή σου Ρένα μου σ'ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Κατερίνα μου καλημέρα! Υπέροχα έθιξες το ρούφηγμα που μας κάνει η καθημερινότητα, το άγχος, η βιοπάλη, τα πρέπει!Συνήθως όταν κάνουμε χρόνια μετά απολογισμό, αντιλαμβανόμαστε πως αλλού ξεκινήσαμε αλλού θέλαμε να πάμε και αλλού καταλήξαμε! Αξιοζήλευτα τα άτομα που έχουν κατορθώσει το επιθυμητό. Να ταιριάξουν τα Πρέπει τους με τα Θέλω τους! Σ' ευχαριστώ για την υπέροχη συμμετοχή σου! Ενδιαφέρουσα η εικόνα για την Μαρίνα! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αξιοζήλευτα δεν λες τίποτα!
      Να είσαι καλά Μαίρη μου, σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα φίλη μου, το να μπορέσεις με απλές φράσεις , στίχους να δώσεις νόημα σε μία τέτοια εικόνα ,βγάζω το καπέλο, είναι δημιουργία και ταλέντο.Κρατώ τους τελευταίους στίχους μέσα μου βοήθημα στη καθημερινότητα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου σ'ευχαριστώ πολύ πολύ, με τιμάς ιδιαίτερα και με συγκινείς!!

      Διαγραφή
  5. υπεροχη συμμετοχη και ωραια επιλογη για την Μαρινα μας
    συγχαρητηρια Κατερινα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η καθημερινότητά μας όπως ακριβώς είναι! Ρομποτάκια οι περισσότεροι άνθρωποι... μέχρι να βρούμε διέξοδο!
    Μπράβο για τη συμμετοχή σου, Κατεερινάκι. ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κατερίνα μου, περιγράφεις στωικά και μεστά τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Ελπίζω να βρεθεί η έξοδος... Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να παλέψουμε για να μη χρειαστεί ποτέ η έξοδος! ;)
      Φιλιά καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  8. Ρουτίνα... Ρουτίνα... Ρουτίνα. Μπράβο για την όμορφη συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μήπως η "έξοδος" είναι εφεύρεση του μυαλού μας, μια ουτοπία για να καταφεύγουμε όταν η καθημερινότητα κρύβει λαβύρινθους και αδιέξοδα; Όπως και να έχει, η όποια έξοδος είναι προσωπική υπόθεση του καθενός κι εσύ την περιέγραψες τόσο γλαφυρά μέσα στη συμμετοχή σου αυτή. Συγχαρητήρια Κατερίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς, έτσι!
      Σ'ευχαριστώ πολύ για το εύστοχο σχόλιο! :)

      Διαγραφή
  10. Υποκλίνομαι Κυρά μου σε αυτό σου το δημιούργημα.
    Θα ήταν ψέμμα να πω ότι περίμενα κάτι τέτοιο. Μια πολύ δύσκολη εικόνα με έντονο εν δυνάμει συμβολισμό, την πήρες και την έκανες διακήρυξη ζωής, καθημερινότητας, πράξης.
    Κατερίνα, εδώ και καιρό, στο έχω ξαναπεί, παρατηρώ το πόσο θετική, δημιουργική, διαλεκτική είναι η σκέψη σου. Ίσως έχει αυτό να κάνει με τη δουλειά σου. Πόσο μάλλον όταν αυτή συνδέεται με κοινωνική προσφορά.
    Και δεν αρκείσαι να αφηγηθείς την καθημερινότητα ενός απλού ανθρώπου του μόχθου και της παραγωγής. Να περιγράψεις τις στιγμές του, τους φόβους, τις ανασφάλειες, τις αγωνίες, τις απογνώσεις. Το κάνεις και ως ποίημα! Πόσο πιο λυρική σκέψη δηλαδή! Και βέβαια θα έρθει και το κλείσιμό σου που είναι ένα μικρό μανιφέστο ζωής.
    Η μόνη "έξοδος" από την καθημερινότητα της ζωής είναι ο οραματισμός και η πάλη για έναν κόσμο που σέβεται την ίδια τη ζωή και αξίζει σε κάθε απλό άνθρωπο.
    Με συγκίνησες και εσύ Κατερίνα! Και ευχαριστώ απ την καρδιά μου.

    Η δε εικόνα σου για την Μαρίνα ακολουθεί τον κοινωνικό ρεαλισμό και οπτική στη σκέψη σου. Εξαίρετη!
    Καλή επιτυχία στην Μαρίνα μας.

    Υ.Γ. Θριαμβεύει η 4η Φωτοσυγγραφική σκυτάλη παιδιά! Μπράβο στην έμπνευσή σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υποκλίνομαι με την σειρά μου για τον χρόνο που αφιέρωσες να αναλύσεις την συμμετοχή μου.. για τα πάντοτε τιμητικά σου λόγια σε όλες μου τις προσπάθειες!
      Ευχαριστώ για όλα Γιάννη μου!!

      Διαγραφή
    2. Και εμείς για τη δική σου παρουσία και αύρα Κατερίνα! Καλησπέρα.

      Διαγραφή
  11. Προς τα που είναι η έξοδος άραγε από την καθημερινότητα που μας εγκλωβίζει; Πολλή καλή η συμμετοχή σου Κατερίνα μου.
    Η εικόνα με την οποία παραδίδεις την σκυτάλη στην Μαρίνα είναι τέλεια.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ενα πολύ καλο ερωτημα με την εξοδο που ο καθενας μας γυρευει εστω και ουτοπικα Κατερινα μου..τι ομορφα που απεδωσες την πραγματικα δυσκολη φωτογραφια με μια και μονο λεξη..ομως ποσο ποιητικα απέδωσες την φρενινιδα που μας εχει πιασει φιλη μου στην καθημερινοτητα μας...
    Μέχρι να βρεις διέξοδο
    να μην αναζητάς
    ποτέ την Έξοδο....Τελειο Μαρινα μου !! ας ψαξουμε μια διεξοδο λοιπον..
    Να περνας ομορφα καλη συνέχεια σε οτι κανεις φιλακιααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Εξαιρετικό το ποίημα σου, Κατερίνα. Σαν να μιλάει και στη δική μου την ψυχή, που ώρες-ώρες νιώθει πως θέλει να αποδράσει μα δε βρίσκει ποτέ την...έξοδο. Αναμένουμε τα επόμενα κείμενα σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η μυστική φωνή όλων όσων έχουμε μπει για τα καλά και για καιρό στο τραίνο της μεγάλης φυγής με διάθεση διαφυγής. Πού είναι η έξοδος; Κάποτε αναρωτιόμουν κι εγώ το ίδιο Κατερίνα. Σήμερα, τι σκέρτσο κι αυτό!, όσο πλησιάζω στην έξοδο τόσο θέλω να γυρίσω και να βρω πάλι την είσοδο.
    Το αξιόλογο ποίημά σου με γύρισε πολλά χρόνια πίσω και μπορώ να πω πως με συγκίνησε.
    "Παρακαλούνται οι επιβάτες της ζωής να προσέξουν το κενό ανάμεσα στο συρμό και την αποβάθρα.."
    Μου άρεσε πολύ Κατερίνα!!
    Συγχαρητήρια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολλές φορές ειπώθηκε από πολλούς, αυτό το "Πού είναι η έξοδος, παρακαλώ!" Κατερίνα μου! Πολλά τα ανεκπλήρωτα όνειρα, πολλές οι δυσκολίες, πολλά τα χαμένα χρόνια και τα χαμένα βήματα, "Μέχρι να βρεις διέξοδο να μην αναζητάς ποτέ την Έξοδο". Αυτό είναι το ζητούμενο, η ουσία και την έγραψες με συγκλονιστικό τρόπο!! Δεν έχω λόγια, μπράβο σου!!
    Σ' ευχαριστώ και για την επιλογή της φωτογραφίας, ελπίζω να φανώ αντάξια!
    Πολλά φιλιά
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να παίζουν τα ραδιόφωνα ... για μια έξοδο :)
    Πόσο στρωτά μας οδήγησες, κρεμάστηκαν διάφορα φαναράκια σκέψεις όσο διάβαζα. Η φροντίδα μιας εξόδου είναι πολύ σημαντική, να γνωρίζουμε που είναι και το πιο σημαντικό να φροντίζουμε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση κινδύνου.
    Να πω την αλήθεια μπορούμε να κάνουμε και ασκήσεις καμιά φορά, έτσι να βγαίνουμε, να διαλέγουμε την έξοδο αυτή... έτσι για παιχνίδι ...
    τι λέω ; παιχνίδια του μυαλού μου
    Πολύ καλή συμμετοχή να σαι καλά :)
    Καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχη συμμετοχή !!! Στάθηκα πολύ σ΄αυτόν τον στίχο...."Πονάνε τα όνειρα που καταπιέζεις" κι εύχομαι κανείς να μην μείνει άπραγος να υπομένει αυτόν τον πόνο....να σταθεί στα πόδια του και ν΄αναζητήσει με κάθε τρόπο διέξοδο....που θα τον απελευθερώσει και θα τον κάνει να ζήσει αληθινά !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κατερίνα μου καταρχάς χρόνια πολλά για τη γιορτή σου, έστω και καθυστερημένα!
    Πάρα πολύ δυνατή η συμμετοχή σου, μίλησε σε όλους μας!
    Οι τρεις τελευταίοι στίχοι είναι τελικά η ουσία και η απάντηση σε όσους αναζητούν έξοδο!
    Φιλιά πολλά και καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλημερα Κατερινα μου με την ομορφη συμμετοχη σου!
    Σταθηκα στο τέλος
    "Μέχρι να βρεις διέξοδο
    να μην αναζητάς
    ποτέ την Έξοδο"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ωδή στην απόδραση που τόσο έντονα αποζητά ο νους από την καθημερινότητα.
    Ο επίλογος σου, τόσο σοφός. Μια παρότρυνση που πρέπει να ακολουθήσουμε.
    Πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου.
    Καλά Χριστούγεννα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σας ευχαριστώ τόσο πολύ για τα μοναδικά σας σχόλια, που τόσο με τιμούν!!
    Καλά Χριστούγεννα σε όλους με υγεία, αγάπη, ζεστασιά, κατανόηση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή