Ψιτ κοπελιά

By Katerina V - Μαΐου 12, 2021

 

πηγή εικόνας: https://www.theguardian.com



Πόσες φορές το έχουμε ακούσει αυτό το ψιτ κοπελιά από έφηβες μέχρι... Και να ήταν μόνο αυτό, έτσι;

Από νωρίς ερχόμαστε αντιμέτωπες με την σκληρή πραγματικότητα. Εκείνη που στην ουσία είμαστε εντελώς μόνες και απροστάτευτες στους δρόμους.



Το κακό - και τελικά αυτό που συντηρεί όλες τις παθογένειες στην κοινωνία- είναι πως έχουμε απενεχοποιήσει κακοποιητικές συμπεριφορές. Η σεξουαλική παρενόχληση περικλείει πολλά εντός της. 

Θα το θέσω απλά. Δεν νιώθω ασφαλής και ελεύθερη όταν περπατάω οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας και αποφεύγω να περάσω δίπλα από παρέες ανδρών. Κι αυτό δεν σημαίνει ότι είμαι κομπλεξική ή παράλογη. Όταν τις περισσότερες φορές θα δεχτώ σχόλια που ξεπερνούν τα όρια, αναγκάζομαι να προνοώ και να αλλάζω πεζοδρόμιο. Και όχι δεν χαίρομαι γι'αυτό.

Συχνά δεν νιώθω ασφαλής και άνετη να φορέσω ό,τι θέλω κι ας γνωρίζω πως αυτό είναι εντελώς λάθος σκέψη. Όταν ντύνεσαι πιο θηλυκά κι αρχίζουν τα χυδαία πειράγματα στον δρόμο, σε κάνουν να μετανιώνεις την ώρα και την στιγμή. 

Δεν νιώθω ασφαλής να μπω σε ασανσέρ μόνη μου ή να πάω κάπου και να κάτσω μόνη μου. Μου έχουν στερήσει κάθε είδους ανεμελιάς και ελευθερίας.

Όταν διαβάζω ειδήσεις και βλέπω πόσο πίσω είμαστε όχι μόνο στις προληπτικές ενέργειες αλλά και στην δικαιοσύνη, στην τιμωρία αυτών των ανθρώπων, εξακολουθώ να μη νιώθω ασφαλής. 

Από τα δεκάξι μου μέχρι τα τριάντα έξι κοντά, έχω έρθει αρκετές φορές αντιμέτωπη με τον κίνδυνο στους δρόμους. Ειδικά όταν σπούδαζα στην επαρχία και ζούσα μόνη για τέσσερα χρόνια. Συχνά αναρωτιέμαι πως μπόρεσα και στάθηκα παλικάρι και τα αντιμετώπισα όλα. Δεν θέλω να σκέφτομαι τι θα είχε συμβεί διαφορετικά.

Για όλες εκείνες όμως που υπήρξαν θύματα, είμαστε υποχρεωμένες να μη σιωπούμε, να μη φοβόμαστε. Η κάθε μία από την μεριά της, όπου κι αν εργαζόμαστε, σε όποια κατάσταση και να βρισκόμαστε, να τις υπερασπιζόμαστε.

Μέχρι να σταματήσουν οι αρμόδιοι φορείς να αδιαφορούν.


  • Share:

You Might Also Like

11 σχόλια

  1. Πραγματικά Κατερίνα μου, έχει έρθει η στιγμή νομίζω να κατανοήσει η κοινωνία πως κάποιες άρρωστες και ξεπερασμένες νοοτροπίες πρέπει να σβήσουν.
    Και θα πρέπει και οι αρμόδιοι φορείς να λάβουν μέτρα, αλλά και εμείς να πάψουμε να σιωπούμε ή να λέμε "δυστυχώς έτσι είναι".
    Καλό απόγευμα σου εύχομαι να έχεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως συντηρούνται ακόμα οι άρρωστες συμπεριφορές..

      Διαγραφή
  2. Υπάρχει το φλέρτ στο δρόμο, τη δουλειά, την εκδρομή, τη διαδρομή. Υπάρχει και είναι όμορφο, αν σέβεται την προσωπικότητα της γυναίκας. Αν είναι τέχνη και έκφραση θαυμασμού. Και όχι "πείραγμα" εμετός σεξισμού και χυδαιότητας. Στα χρόνια μου ή αν θέλετε, ακόμα και τώρα, Κατερίνα μου, η λέξη "Άγγελέ μου!" ή ένα χαμόγελο στο βλέμμα ναι έχει βγει σιωπηρά από τα χείλη μου μόλις να την ακούσω εγώ ή ίσα να την εκφράσω στην όψη μου. Δεν νομίζω να θεωρείς αυτό ως παρενόχληση.
    Κάθε άλλο, με οποιοδήποτε τρόπο ή μέθοδο δοσμένο είναι ασέβεια, είναι προσβολή είναι αδίκημα. Το πως θα ντυθεί μια γυναίκα που θα περάσει από μπροστά μου, αν είναι μισόγυμνη, αν είναι θεόγυμνη, αν ...κουνιέται ή αν δεν κουνιέται δεν μου δίνει μήτε σε μένα μήτε σε κανέναν το ελάχιστο δικαίωμα να θεωρήσω ότι έχω πρόσβαση στο νου ή στο σώμα της. Ξεκάθαρα πράγματα νέτα σκέτα.
    Κάποτε η γιαγιά μου, γεννημένη το 1900, έλεγε "με το νου παιδί μου ή τη σκέψη πες ότι θες" όμως μέχρις εκεί! Παρακάτω μόνο αν εκφράσεις έναν θαυμασμό τέτοιον που να κάνεις τον άλλο να νιώσει πιο όμορφα στη στιγμή.
    Νομίζω είμαι σαφής.
    Την καλησπέρα μου Κατερίνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου δεν αναφέρομαι στο αθώο φλερτ!

      Διαγραφή
    2. Το ξέρω κορίτσι μου εννοείται. Στην περιφερόμενη χυδαιότητα απαντάμε συλλογικά με αποκλεισμούς και αποδοκιμασία! Καλησπέρα κορίτσι μου.

      Διαγραφή
  3. Eχεις απολυτο δικιο Κατερινα μου, πρεπει να αλλαξει ολο αυτο.
    Εν ετη 2021 να φοβομαστε να κυκλοφορησουμε και να μην νιωθουμε ελευθερες να κανουμε οτι θελουμε απο φοβο για καποιες συνεπειες;
    Ειναι τραγικο αυτο που συμβαινει.

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τραγικό και θλιβερό Κική μου.

      Σ'ευχαριστώ που πέρασες!!

      Διαγραφή
  4. Παιδείας θέμα κι αυτό......η κοινωνία μας απαίδευτη στον σεβασμό γενικώς.....όσοι νόμοι και να υπάρξουν, αν τα άτομα δεν έχουν σωστή εκπαίδευση και νοοτροπία , λιγοστά θα είναι τα θετικά αποτελέσματα.... και φυσικά η αυτονόητη υποστήριξη στα θύματα, κι αυτή θέμα εκπαίδευσης νομίζω ότι είναι. Η σιωπή καταδικαστέα και ο φόβος γιά να εκλείψει πρέπει να εκλείψουν οι συμπεριφορές....Τραγική η κατάσταση , ας εναντιωθούμε στον φόβο και ας επανεκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας, τους φίλους, τα παιδιά μας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως τα λες Κλαυδία μου...

      Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ για την επίσκεψη!!

      Διαγραφή
  5. Αχ, ανοίγεις μεγάλη κουβέντα το ξέρεις. Συμφωνώ με όσα λες. Επειδή ξέρω πως λειτουργόυμε ως αντρικό φύλο, έχω να σου πώ οτι συμφωνώ με ολόκληρη την σκέψη σου. Δεν άνηκα, ούτε ανήκω στις παρεες εκείνων των αντρών που μιλάνε πρόστυχα σε μια γυναίκα στον δρόμο, στο μπαρ, στην εργασία κλπ κλπ.
    Ανήκω στους άντρες που θα "πειράξουν" με χιουμοριστικό και ανάλαφρο τρόπο μια γυναίκα, θα την φλερτάρουν, θα της κάνουν κοπλιμέντα με έναν τρόπο που δεν θα την προσβάλλει.

    Είναι πραγματικά λεπτό θέμα όμως. Όχι όσον αφορά στην ουσία αυτών που λες, γιατί είναι ξεκάθαρο πως μια γυναίκα, όπως γενικότερα οι άνθρωποι, πρέπει να αντιμετωπίζεται με σεβασμό. Όμως νομίζω ότι μερικές φορές, και επειδή το θέμα έχει πολλά παρακλάδια, χάνομαστε στην βιτρίνα των καταστάσεων. Και οι άντρες και οι γυναίκες. Έχω ακούσει ιστορίες και έχω δει με τα ίδια μου τα μάτια, άσχημα πειράγματα προς μια γυναίκα.
    Από την άλλη εχω επίσης δει και ακούσει, περιπτώσεις αντρών που "πλήρωσαν το μάρμαρο", για ένα αθώο φλερτ που κάνανε, πέφτοντας ουσιστικά θύματα, αυτού που ονομάζουμε στο σύνολο, political correctness. Και αυτό, θεωρώ ότι είναι μια άλλη όψη του ίδιου όμως νομίσματος.

    Ακραίες σκέψεις υπάρχουν και στην μια και στην άλλη πλευρά. Αν και δε μπορώ να καταλάβω γιατί θα πρέπει να υπάρχουν πλευρές. Η γυναίκα και τα παιδιά, είναι ότι ωραιότερο έχει δημιουργήσει ο θεός. Η συνύπαρξη των δύο πρέπει να είναι όμορφη.

    Δυστυχώς για τις γυναίκες, υπάρχοουν άντρες εκεί έξω που θεωρούν εαυτούς ανώτερους και αφέντες. Τις θεωρούν κτήμα τους, τις καταδυναστεύουν, τις κακοποιούν και λοιδωρούν την προσωπικότητα τους. Ευτυχώς οι εποχές ευνοούν πια το τέλος τέτοιων συμπεριφορών...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έφτιαξες το λαπτοπ μάι ντάρλινγκ και πήρες φόρα ε;;

      Καταλαβαίνεις ότι δεν αναφέρομαι φυσικά στο φλερτ αλλά σε αρρωστημένες συμπεριφορές και κακοποιητικές πράξεις.

      Τι ωραίο αυτό που είπες για τις γυναίκες και τα παιδιά..

      Διαγραφή