Τι γίνεται ρε παιδιά;

By Katerina V - Ιουλίου 07, 2022


Τι γίνεται ρε παιδιά; Τι φάση; Τι ζούμε; 


Κι όσο αναρωτιέσαι, τόσο δεν έχουν τέλος όλα τα τραγελαφικά που συμβαίνουν. 

Γύρω μας, δίπλα μας, μέσα μας. 


Όλες οι εποχές έχουν τα δικά τους προβλήματα, δεν διαφωνώ. Σε αυτή την εποχή όμως που διανύουμε συμβαίνουν τα πάντα όλα, ασταμάτητα, βίαια, απανωτά, σκληρά, χαοτικά, σουρεαλιστικά γεγονότα. Σε όλους μα όλους τους τομείς. Και ο σκοπός μου δεν είναι να σας μαυρίσω την ψυχή. Σίγουρα αν συζητούσαμε για παραλίες, τι μαγιό θα φορεθεί φέτος και άλλα τέτοια θα ξεχνιόμασταν λίγο. Όλα απαραίτητα είναι και δεν υποτιμάμε τίποτα. Να όμως που έχω μια αμυδρή υποψία, τόση δα.. ότι σαν λαός, σαν κοινωνία έχουμε αποχαυνωθεί τελείως. 

Η πανδημία δεν δημιούργησε μόνο προβλήματα, έφερε στο φως όλα μας τα κακώς κείμενα. Τα οποία θα διαιωνίζονται. Μικρές χαραμάδες φωτός θα υπάρχουν πάντα και παντού αλλά δεν θα έχουν ιδιαίτερη υποστήριξη. Όσοι είναι τυχεροί θα τις δουν και όσοι είναι δυνατοί θα τις δώσουν.

Βομβαρδιζόμαστε καθημερινά μόνο με δυσάρεστες ειδήσεις, με πλύση εγκεφάλου και η κριτική μας σκέψη πηγαίνει περίπατο. Ανθρωποφαγία, κανένας σεβασμός ούτε στους ζωντανούς ούτε στους αποθανόντες. Ένα λαϊκό δικαστήριο επί μονίμου βάσεως και επί παντός επιστητού. Παντογνώστες, έτοιμοι για κάθε ετυμηγορία. Κολλημένοι στην social εικόνα μας και στην επανάσταση του πληκτρολογίου.

Και οι γειτονιές πάντα στον κόσμο τους: " Ήταν καλό παιδί, δεν έδινε δικαιώματα".

Σοκαριστήκαμε με τον χαμό ενός ανθρώπου που επεβίωσε πριν από 19 χρόνια σε ένα από τα συγκλονιστικότερα δυστυχήματα. Και φτάνουμε πάλι στο ίδιο ερώτημα. Γιατί καμία κυβέρνηση ποτέ δεν μεριμνά για την ψυχολογική υποστήριξη αυτών των ανθρώπων; Γιατί δεν μεριμνά ποτέ για την πρόληψη; Δεν μας σοκάρει που βρισκόμαστε στο 2022 και ακόμα δεν έχουμε κάνει βήμα μπροστά στα αυτονόητα. Με τόση ενδοικογενειακή βία, με τόσο bullying, με τόσες γυναικοκτονίες, με τόση φτώχεια, με τόσο κακές εργασιακές συνθήκες, με τόση κατάθλιψη.

Είναι Ιούλιος αλλά δεν μπορούμε να χαρούμε. Παντού με όποιον συζητάω, όλοι αντιμετωπίζουμε θέματα υγείας και άλλες δυσκολίες. Έχουμε κουραστεί όλοι. Δεν παίρνουμε ανάσα πια. Και είμαστε πολλοί που προβληματιζόμαστε για το επίπεδο που επικρατεί. Για τις συμπεριφορές, για το πόσο δύσκολες έγιναν οι ανθρώπινες σχέσεις, ερωτικές, φιλικές, επαγγελματικές, οικογενειακές. Φωτιές παντού, ευθύνες πουθενά, εγκλήματα χωρίς δικαίωση.

Έχω σταματήσει να αναρωτιέμαι τι άλλο θα ζήσουμε γιατί ξεκάθαρα το σύμπαν το εκλαμβάνει ως πρόκληση! Πάρε να'χεις. Και φυσικά αν βιώσουμε κάτι όμορφο νιώθουμε και ενοχικά. Λες και δεν το αξίζουμε. Έχουμε χάσει εντελώς την ουσία και τον προσανατολισμό μας. (Οι μόνες ενοχές που μου επιτρέπω να νιώθω είναι αυτές που αναφέρονται στο τραγούδι των Μπλε! )

Μερικές φορές όταν περπατάω στον δρόμο ακούγοντας μουσική διερωτώμαι αν όλα αυτά που ζούμε είναι η πραγματική ζωή ή ένα δοκιμαστικό. Δεν μπορεί λέω να τα έχουμε κάνει σαν τα μούτρα μας. (ναι ξέρω πρέπει να ελαττώσω τις σειρές και τις ταινίες)

Όσο μπορώ πατάω pause από όλους και από όλα, όχι γιατί εθελοτυφλώ. Αλλά για να βρω τον δρόμο μου και να μη χάσω το μυαλό και την ψυχή μου. Αυτά αντιστέκονται σθεναρά στην τρέλα της εποχής. Εξακολουθώ να αναζητώ το καλό στους ανθρώπους και στις καταστάσεις, να μην απογοητεύομαι, να έχω εμπιστοσύνη στις εξαιρέσεις. Να μην αναλώνομαι. Να χαίρομαι με το πιο απλό, να ονειρεύομαι, να νιώθω ευγνωμοσύνη. Τίποτα δεν τελείωσε, είμαστε ακόμα εδώ!



- Νίκος Εγγονόπουλος -




Και κάπως έτσι αισθάνομαι ότι θα κάνουμε πιο εύκολη την καθημερινότητά μας!


Σας αγαπώ και σας φιλώ 🌻






  • Share:

You Might Also Like

10 σχόλια

  1. Η αλήθεια είναι ότι ζούμε έναν κατήφορο, Κατερίνα μου. Η κοινωνία έχει άρδην βήματα προς τα πίσω. Και στη συνείδηση και στην πολιτική. Συνάμα και στις αξίες και την ανθρωπιά. Είναι μια κατάσταση ανισορροπίας, που γυρεύει νέα μέτρα και σταθμά. Τη ζει η ιστορία αυτή τη φάση. Απλά δεν πρέπει να τα αφήσουμε όλα στο βρόντο γιατί οι νέες συνθήκες ισορροπίας, κινδυνεύουμε να είναι απείρως χειρότερες. Άρα η παρουσία, η δράση μας, ο αγώνας μας είναι απαραίτητος.
    Κατερίνα μου και εμείς σε αγαπάμε κορίτσι μου και δηλώνουμε παρόντες στην αγωνία και στα όνειρά σου.
    Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατήφορος δεν λες τίποτα και πάλι επιεικής είσαι! Γιατί αισθάνομαι ότι διαρκώς κάνουμε μια τρύπα στο νερό;

      Γιάννη μου ευχαριστώ από καρδιάς, για την αγάπη και το νοιάξιμο!

      Καλή συνέχεια 🌻

      Διαγραφή
  2. Όπως τα λες είναι, Κατερίνα μου. Κι εγώ προσπαθώ να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο, αλλά αν θέλω να είμαι ειλικρινής, όταν σκέφτομαι προς τα πού βαδίζουμε, μόνο η κατηφόρα έρχεται στο μυαλό μου. Αλλά εκεί που αρχίζω και απογοητεύομαι, όλο και κάποια εξαίρεση θα συναντήσω. Και τότε, μια φωνούλα μέσα μου λέει: "Βρε, λες;"
    Δεν ξέρω ποια είναι η λύση, αλλά, δυστυχώς, έχουμε πήξει από ανθρώπους ξέχειλους από απωθημένα, που ξεσπάνε σε όλους, εκτός από εκείνους που φταίνε (αν υπάρχουν, καθώς πολλά από αυτά που μας συμβαίνουν οφείλονται στις δικές μας επιλογές, και άρα εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι). Ας αγαπήσουμε λίγο τον εαυτό μας, για να μπορέσουμε να αγαπήσουμε και τους άλλους. Και ας αφήσουμε και τους άλλους να ανασάνουν λίγο από τον αέρα μας και να ζεσταθούν λίγο από τον ήλιο μας, κι ας νομίζουμε ότι μας ανήκουν αποκλειστικά (ο ήλιος και ο αέρας).
    Φιλάκια πολλά και βάστα γερά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές οι εσωτερικές φωνούλες μας κρατάνε!

      Τι όμορφο σχόλιο, πραγματικά σε ευχαριστώ!!

      Κι εσύ καλή δύναμη 🌷

      Διαγραφή
  3. Δεν ξέρω τι γίνεται...κι εγώ συνυπογράφω όσα γράφεις και λέω τις ίδιες σκέψεις όπου σταθώ και βρεθώ. Ο άντρας μου διαφωνεί φυσικά...έχουμε το ιντερνετ μου λέει και μαθαίνεις τα πάντα που παλιά δεν μαθαίναμε. Είμαστε και άλλα έθνη μαζί μου απαντά, και παίζει ρόλο αυτό στη βία και στις κακοποιήσεις. Είναι εκείνος αισιόδοξος κι εγώ όχι; Δεν ξέρω τι να πω, αληθινά!
    Τα φιλιά μου και κρατήσου...κρατήσου γερά ό,τι κι αν γίνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν μέρει ισχύει αυτό που λέει ο άντρας σου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλα βαίνουν καλώς ή φυσιολογικά.. Το θέμα δεν είναι αν και τι μαθαίνουμε αλλά πως τα διαχειριζόμαστε όλα! Αυτό θεωρώ.. Και δεν έχει να κάνει με αισιοδοξία..

      Κι εσύ Άννα μου σε ευχαριστώ πολύ! Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Οι σκέψεις σου είναι και δικές μου Κατερίνα μου. Δεν ξέρω που βαδίζουμε. Θέλω να είμαι αισιόδοξη, αλλά συγκρατω την αισιοδοξία μου και τη μετριάζω, γιατί τα δεδομένα προβληματίζουν. Ας έχουμε υγεία και δύναμη, να συνεχίζουμε...
    Καλό Σαββατόβραδο και καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι σκέψεις μας πάντα ταυτίζονται 😊

      Καλή Κυριακή Μαρινάκι μου!!

      Διαγραφή
  5. Μετά από καιρό, περνώ από το μπλογκοσπιτάκι σου να δω πώς είσαι. Το κείμενο αυτό το διαβάζω δεύτερη φορά. Την πρώτη φορά που το διάβασα, θαύμασα την ευαισθησία, την ενσυναίσθηση που διαπερνά τις παρατηρήσεις σου. Αυτή τη φορά σαν να θέλω.. επιβεβαίωση, πως μπορώ κι εγώ να βρω ξανά την εμπιστοσύνη μου στις εξαιρέσεις. Δεν μπορεί να είναι όλα αρνητικά.. Τι συνέβη, επηρεάστηκα από την είδηση του θανάτου ενός βρέφους που φαίνεται πως δεν ήταν ευπρόσδεκτο εκεί όπου η μητέρα πήγε για βοήθεια. Λες και η ανθρώπινη ζωή έχει χάσει την αξία της. Δεν μπορεί, υπάρχουν εξαιρέσεις - όπως το θέτεις. Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζοαννα μου χαίρομαι πολύ που διαβάζω σχόλιο σου έστω και υπό αυτές τις συνθήκες! Με συγκινεί πολύ αυτό που λες και με τιμάει ιδιαιτέρως. Πριν προλάβουμε να χωνέψουμε μια τραγική είδηση έρχεται η επόμενη. Ξανά και ξανά. Και προσπαθούμε να κρατηθούμε με κάθε τρόπο.

      Διαγραφή