Εμπιστοσύνη - Φωτο- Συγγραφική Σκυτάλη #5

By Katerina V - Απριλίου 24, 2020

❝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ❞

Κάθε βράδυ το ίδιο όνειρο. Το σπίτι στο νησί, η μοναδική και πολύτιμη κληρονομιά των προγόνων της. Ανθισμένη φύση και κάποιος στην πόρτα να την υποδέχεται με ανυπομονησία. Νιώθει κάθε φορά την ίδια λαχτάρα να φτάσει στο κατώφλι, μα εκείνη την ώρα ξυπνάει. Και το όνειρο χάνεται.

Από την ημέρα που άρχισε η απαγόρευση κυκλοφορίας, τα πράγματα έγιναν πιο ξεκάθαρα για το πως θα είναι η ζωή μας από εδώ και πέρα. Παρακολουθούσε τα βράδια γυρνώντας από τη δουλειά τα βιντεάκια των celebrities να λένε "Μένουμε Σπίτι" και θύμωνε όλο και περισσότερο με το πως ορισμένοι εκμεταλλεύονται τις καταστάσεις για λίγα λεπτά προβολής. Όταν δε ακολούθησαν στιγμιότυπα από κάθε γωνιά του σπιτιού τους και δήθεν δηλώσεις ευγνωμοσύνης, έκλεισε τα πάντα.

Η δουλειά της στο νοσοκομείο γινόταν κάθε μέρα και πιο δύσκολη, όμως ήταν επιλογή της και τώρα που είναι στην πρώτη γραμμή, φρόντιζε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Το βράδυ που βγήκαν στα μπαλκόνια για να τους χειροκροτήσουν ένιωσε αντιφατικά συναισθήματα. Αρχικά ένα μικρό ρίγος συγκίνησης, που έστω και τώρα αναγνωρίζουν το έργο τους και αμέσως μετά θυμό. Θυμό που όλα γίνονται κατόπιν εορτής. Που αν δεν πάθουμε δεν θα μάθουμε. "Πόση υποκρισία ρε φίλε, πόση;" 

Το βράδυ της Ανάστασης λίγο πριν τελείωσει η βάρδιά της μπήκε να φροντίσει ένα κορίτσι δώδεκα ετών που είχε προσβληθεί από τον κορονοϊό. 

- Νόμιζα ότι θα κοιμάσαι τέτοια ώρα! Τι κάνεις ξύπνια μικρούλα;
- Ονειρεύομαι!
- Με ανοιχτά μάτια; Χμμ... Ενδιαφέρον! 
- Σκέφτομαι πως θα είναι ο κόσμος σε είκοσι χρόνια από τώρα. Αν θα έρθει ξανά κι άλλη πανδημία.
- Και τι πιστεύεις; Θα είμαστε καλύτεροι τότε; Πιο προσεκτικοί;
- Δε ξέρω, νομίζω ίδιοι. Αφού ξεχνάμε μετά.
- Δεν έχεις άδικο. Εγώ πάλι θέλω να ελπίζω. Πως έστω και λίγα πράγματα θα τα αφομοιώσουμε στην καθημερινότητά μας, πως κάποια βασικά στοιχεία θα τα προσέχουμε και θα είμαστε πιο ετοιμοπόλεμοι από εδώ και στο εξής. 
- Είναι ωραίο να ελπίζεις. 
- Σωστά. Από μόνο του όμως δεν κάνει τίποτα, έτσι δεν είναι; Χρειάζεται να έχουμε πίστη στον εαυτό μας πως θα τα καταφέρουμε. Και εμπιστοσύνη.
- Εμπιστοσύνη γιατί;
- Αν χαθεί και η εμπιστοσύνη χάθηκαν όλα. Είναι ένα από τα βασικότερα συστατικά των ανθρώπινων σχέσεων. Μία κινητήριος δύναμη! Κοιμήσου τώρα κοριτσάκι. Λίγες ημέρες έμειναν και μετά θα είσαι στο σπίτι..

Της έστειλε φιλί από μακριά και πήρε τον δρόμο της επιστροφής. Όταν ξεκλείδωνε την πόρτα έπεσαν τα πρώτα πυροτεχνήματα.

Ένα χρόνο μετά...

Ο πασχαλιάτικος ήλιος έλαμπε και το αεράκι ανακάτευε τα μαλλιά της πάνω στο ποδήλατο. Επιτάχυνε για να προλάβει τις ετοιμασίες. Στο κατώφλι η ανιψιά της ανυπόμονη της έκανε νοήματα. Κατέβηκε από το ποδήλατο κρατώντας σφιχτά το δέμα λες και κάποιος θα της το έπαιρνε.  Ευτυχώς μια καλή γειτόνισσα, ναι υπάρχουν αρκεί να είσαι σε θέση να τους αναγνωρίσεις, φρόντισε να το παραλάβει πριν κλείσουν τα ταχυδρομεία. Αποστολέας το κοριτσάκι του νοσοκομείου που είχαν περάσει μαζί το βράδυ της Ανάστασης. Φίλησε πεταχτά την ανιψιά της, για να το ανοίξει γρήγορα στον πάγκο της κουζίνας πριν έρθουν οι πρώτοι καλεσμένοι.
Στα αυτιά της οι μελωδίες του Χατζηδάκι "Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη" έφεραν ωραίες αναμνήσεις.
"Το αγαπημένο της γιαγιάς, θυμάσαι;" της είπε η αδελφή της δίνοντάς της ένα ηχηρό φιλί στο μάγουλο.

" Αγαπημένη μου Άρτεμις,

πέρασε κιόλας ένας χρόνος! Πιστή στο ραντεβού μου, να σου στείλω τα νέα μου ακριβώς ένα χρόνο μετά την περιπέτεια υγείας μου. Μαζί με λίγα δώρα για να σε ευχαριστήσω για όλα όσα έκανες για μενα. Η μαμά μου είπε πως είσαι από τις καλύτερες νοσηλεύτριες που έχει γνωρίσει. Και πως αν δεν ήσουν εσύ, δεν θα κοιμόταν ήσυχη τα βράδια που ήμουν μακριά της.

Γιατί λέει σου είχε εμπιστοσύνη! 
Και που να ήξερε για την κουβέντα μας εκείνο το βράδυ.
Εγώ πάντως την κρατάω φυλαχτό.

Ελπίζω να περνάς όμορφα στο νησί και να τα ξαναπούμε σύντομα.
Σ'αγαπώ πολύ!

Αναστασία "







Η συμμετοχή μου για την Φωτο- Συγγραφική Σκυτάλη #5,
ένα δρώμενο που διοργανώνει η Μαίρη από την Γήινη Ματιά
και έχουμε αγαπήσει πολύ!

Την σκυτάλη μου την έδωσε η Στέλλα με την επιλεγμένη εικόνα
και λέξη "ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ".

Δίνω με την σειρά μου την σκυτάλη στην Τζοάννα:

Αυλαία

πηγή φωτογραφίας: http://www.musicheaven.gr/


  • Share:

You Might Also Like

27 σχόλια

  1. H ιστορία σου, Κατερίνα μου, ντυμένη με τη μουσική του Χατζηδάκη είναι υπέροχη. Δείχνεις το μεγαλείο των ανθρώπων της πρώτης γραμμής, τις δυνατές σχέσεις, τις σχέσεις εμπιστοσύνης αλλά και της υποκρισίας. Και μέσα σε όλα αυτά ένα μήνυμα αισιοδοξίας: το Πάσχα του χρόνου θα είναι καλύτερο, ηλιόλουστο και θα το περάσουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα, όχι με τους τηλεοπτικούς μαϊντανούς. Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, φίλη μου. Η φωτογραφία για τη Τζοάννα μας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και είμαι βέβαιη για μια δυνατή έμπνευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε διάβασα πριν πάω για ύπνο και κοιμήθηκα με χαμόγελο!
      Τι όμορφο σχόλιο Mia μου σ'ευχαριστώ τόσο πολύ..

      Αυτό το album του Χατζηδάκι με συντρόφευε το Πάσχα και μου έδωσε έμπνευση όταν είδα την φωτογραφία..

      Ελπίζω να μη τη δυσκολεύω την Τζοάννα!

      Διαγραφή
  2. Τι αισιόδοξο κείμενο Κατερίνα μου. Και πόσες αλήθειες περιέχει!
    Και πραγματικά οι νοσηλευτές, οι γιατροί ξεπέρασαν εαυτούς. Έλεγα ότι είναι η δουλειά τους και δύσκολη δουλειά πάντα, πόσο μάλλον εν μέσω πανδημίας, αλλά διάβασα κάπου ότι μπορούσαν να αρνηθούν να δουλέψουν με τόσο ρίσκο για την υγεία τους. Εαν ισχύει αυτό τους αξίζει υπόκλιση όχι μόνο χειροκρότημα.
    Χαίρομαι πολύ για την αισιόδοξη ματιά της ιστορίας σου. Του χρόνο θα είναι αλλιώς...το ελπίζω μαζί με σένα
    Η εικόνα για τη Τζοάννα και η λέξη απλά ΦΟΒΕΡΕΣ!!
    Καλή σου μέρα
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Άννα μου!!
      Καλημέρα καλή συνέχεια!

      Διαγραφή
  3. Όμορφη εικόνα, όμορφο και αλληγορικό κείμενο, επίκαιρη διάθεση, διαχρονική αξία, θαρρώ πως έδωσες μια ακρως ενδιαφερουσα αισθηση της εμπιστοσυνης Κατερίνα μου.
    Πολυ ομορφο δρωμενο επισης!

    Καλημερα, φιλια πολλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Κική μου για την ωραία σου τοποθέτηση!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ όμορφο κείμενο για την εποχή που ζούμε, πολύ τρυφερό και αληθινό, οι γιατροί μας, οι νοσηλεύτριες μας, οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής. Με πόσο μεγάλο κίνδυνο για την ζωή τους εκτελούν το έργο τους!
    Νομίζω πως αυτό το συναίσθημα δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ και μακάρι να γίνει η αρχή για να διορθωθούν τα αδιόρθωτα μας.

    Πάρα πολύ ωραία και η φωτογραφία αλλά και η λέξη που διάλεξες.
    Όσο για την φωτογραφία που σου παρέδωσα, πραγματικά δεν φαντάστηκα ότι θα έχει τόσο χαμηλή ανάλυση (εγώ την βλέπω θολή) αλλά τελικά εσύ μια χαρά της εξηγήθηκες.

    Καλή συνέχεια
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου καλημέρα!

      Μπορεί να ήταν θολή η φωτογραφία αλλά είδες τι τσαχπινιά έκανα με το όνειρο και το κόλλησα! Οπότε μη σκας, βρίσκουμε τρόπους αρκεί να υπάρχει θέληση.

      Καλή συνέχεια σε φιλώ!

      Διαγραφή
  5. Τι ωραίο να ονειρεύεσαι με ανοιχτά τα μάτια! Κατερίνα μου συγκινήθηκα με το κείμενό σου, το γεμάτο ευαισθησία και αλήθειες.
    Δεν έχει και άδικο το κοριτσάκι...ο κόσμος ξεχνάει πολύ εύκολα και κάνει τα ίδια λάθη. Η πανδημία μας έκανε να δώσουμε σημασία και να εκτιμήσουμε περισσότερο ανθρώπους που προσφέρουν με αυτοθυσία έργο, να δώσουμε προτεραιότητες σε πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα, σε πράγματα απλά, αλλά όταν περάσει όλο αυτό νομίζω πως θα γυρίσουμε στα ίδια.
    Εξαιρετική επιλογή η φωτογραφία και η λέξη για την επόμενη στη σκυτάλη.
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προσωπικά μόνο αυτά τα όνειρα προτιμώ!

      Ελένη μου σ'ευχαριστώ πάρα πολύ..
      Ας είμαστε ρεαλιστές δεν θα αλλάξουν πολλά και το ξέρουμε.
      Έχουμε την τάση να ξεχνάμε.

      Καλημέρα πολλά φιλιά!!

      Διαγραφή
  6. Πόσο δίκιο έχεις στις παρατηρήσεις σου για όσα μας δείχνουν απλά για να δειχθούν οι..επώνυμοι όπως τους ονομάζουν.Αξιοποίησες τόσο όμορφα την εικόνα, και έδωσες ένα τέλος τόσο αισιόδοξο που..ξεπερνάει και τις ελπίδες μου γλυκιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεωργία μου πολύχρονη με υγεία!!

      Το ξέρω, ξεπερνάει τις ελπίδες όλων μας αλλά δεν μπορώ να προχωρήσω δυνατή χωρίς αισιοδοξία, είναι σαν να πέφτω κάτω χωρίς μάχη.

      Σε φιλώ καλημέρα!!

      Διαγραφή
  7. Μια εξαίρετη και βαρυσήμαντη λέξη, "εμπιστοσύνη", μια ωραία εικόνα, ένα καυτό θέμα των ημερών και η δική σου ταυτότητα ως νοσηλεύτρια, γίνεται αφορμή, Κατερίνα μου, για ένα όμορφο, τρυφερό και γλυκό αφήγημα.
    Ένα αφήγημα στηριγμένο στην ανθρώπινη αλληλεγγύη, στο πάθος για ζωή, στο βίωμα που λέγεται "ανοίγω την καρδιά μου και εμπιστεύομαι τους ανθρώπους".
    Αποβάλλεις το φόβο, διώχνεις τον πανικό, κόβεις τα όποια φράγματα και την αποξένωση και ανοίγεις διαύλους ανάμεσα στους ανθρώπους μεσούσης μιας μεγάλης κρίσης.
    Πιστεύω δηλαδή ότι καλύτερο έχει να προσφέρει κανείς εν μέσω υγειονομικής μάχης.
    Κατερίνα μου, φυσικά να σου ευχηθώ καλή δύναμη στην συνέχιση του αγώνα σου.
    Κρατώ το μεγάλο σου μήνυμα δοσμένο με όμορφη γραφή και συναισθήματα.
    Οι άνθρωποι ρίχνουμε τους τοίχους της απομόνωσης, ανοίγουμε τις καρδιές μας, εμπιστευόμαστε.

    Η εικόνα σου για την Τζοάννα είναι ένα εικαστικό και θεματικό "σοκ". Εξαίρετα διαφορετική και πολυσήμαντη. Καλή επιτυχία στην Τζοάννα μας και ...έρχεται θαρρώ η σειρά μου;

    Φιλιά Κατερίνα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου μια μικρή διόρθωση μόνο, δεν είμαι νοσηλεύτρια!
      (κοινωνική λειτουργός)
      Απλώς συνεργάζομαι με πάρα πολλούς νοσηλευτές και τους νιώθω.

      Σ'ευχαριστώ για ακόμα μια φορά για το υπέροχο σου σχόλιο!!

      Διαγραφή
    2. Συγχώρα μου το ...αλτσχάιμερ Κατερίνα! Δεν είμαστε και στα καλά μας. Ναι, το ήξερα ότι είσαι κοινωνική λειτουργός αλλά σου ...άλλαξα επάγγελμα. Να είσαι καλά κορίτσι μου.

      Διαγραφή
    3. λοιπόν σε περιμένουμε στην δουλειά μου όποτε θέλεις..! :)
      Να σου κάνουμε ένα τεστ μνήμης και αν θέλεις μένεις κι ένα διάστημα..
      Μόνο μη το ξεχάσεις! :) :)

      Διαγραφή
  8. Ακριβώς αυτή την λέξη είναι που χρειαζόμαστε Κατερίνα μου, εμπιστοσύνη..η ηρωίδα της ιστορίας εισέπραξε ότι έδωσε από καρδιάς...χωρίς αυτήν ο άνθρωπος νιώθει ξεκρέμαστος και μόνος..
    Τι όμορφα που την προσάρμοσες στο κείμενο σου!!!
    Και πόσο όμορφα απόδωσες την σημασία της..
    Και οι κοινωνικοί λειτουργοί μικρή μου προσφέρουν και στέκονται κοντά στον άνθρωπο...
    Εγώ θα σταθώ στον ένα χρόνο μετά...που με γέμισε χαμόγελο ελπίδα και αισιοδοξία ότι ότι έτσι θα είμαστε και εμείς όλοι μαζί του χρόνου μέσα στις αγκαλιές των αγαπημένων μας ..
    Εξαιρετική η λέξη και η εικόνα που επέλεξες για την Τζοάννα..σίγουρα θα την εμπνεύσει..
    Να είσαι καλά Κατερίνα μου..χρόνια πολλά..καλό σου ξημέρωμα.. φιλιάααα..🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πάρα πολύ Ρούλα μου!!
      Χρόνια πολλά με υγεία, σε φιλώ καλή συνέχεια!!

      Διαγραφή
  9. Πολύ ωραία η ανάρτηση σου Κατερίνα μου! Η εμπιστοσύνη τόσο απλόχερα δοσμένη και πολύ προδομένη θεωρώ. Αλλά όταν βγαίνει αληθινή είναι υπέροχο συναίσθημα! Τελικά ο ιός και η προσφορά των ανθρώπων αποτέλεσε πηγή έμπνευσης. Αν και για άτομα όπως εσύ και πολλοί άλλοι δεν χρειάζονταν τον ιό για να προσφέρουν και αυτό είναι σε όλους γνωστό! Σ' ευχαριστώ για την όμορφη συμμετοχή σου μάτια μου! Πολύ καλή πάσα στην Τζοάννα! Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου!!

      Και για την παραπάνω σκέψη σου, ξέρεις εσύ. Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  10. Ανώνυμος26/4/20

    Τι όμορφο κείμενο. Όμορφα δεμένο με την φωτογραφία που παρέλαβες
    Και να που τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα όταν υπάρχει πίστη, εμπιστοσύνη, σε εμάς και στους άλλους. Βλέπω η επιστροφή στο σπίτι της χαράς, στη θαλπωρή και ζεστασιά, να γίνεται πραγματικότητα. Για δυο διαφορετικές γυναίκες που ξέρουν να εμπιστεύονται.
    Ιδιαίτερη η φωτογραφία που παραλαμβάνω. Αφήνω τα χρώματα του Ιμπρεσιονισμού στην άκρη και ξεκινώ να βρω βαθιά μέσα μου, την ιστορία της φωτογραφίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τζοάννα μου σ'ευχαριστώ πάρα πολύ!!

      Ελπίζω να σε εμπνεύσει όπως εσύ θέλεις και να το χαρείς..

      Διαγραφή
  11. Πόσα μηνύματα στην ιστορία σου Κατερίνα μου. Για την κοινωνία, για το μέλλον, για τη σοφία των παιδιών, για το έργο κάποιων ανθρώπων.
    Με στεναχώρησε η αλήθεια της και με έκανε να χαμογελάσω η ελπίδα της.
    Εστίασα περισσότερο στα αισθήματα της εμπιστοσύνης αλλά και της ευγνωμοσύνης.
    Μπράβο για τη συμμετοχή σου. Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η λέξη που χρειαζόμαστε περισσότερο από ποτέ, εμπιστοσύνη.
    Απέδειξαν τελικά ότι οι αφανείς ήρωες κάνουν τη βαριά δουλειά κσι τα εύσημα τα παίρνουν όπως πάντα, άλλοι.
    Πολυ ωραία η ιστορία σου Κατερίνα μου.
    Δεν πρέπει να ξεχάσουμε τίποτε από αυτά που μας συνέβησαν κι εξακολουθούν να συμβαίνουν.
    Η φωτογραφία που δίνεις στην Τζοάννα, πολλά υποσχόμενη.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Με συγκίνησες Κατερίνα μου, αλήθεια!! Ίσως το μεγαλύτερο μάθημα που πρέπει να πάρουμε από όλη αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα που ζήσαμε και ζούμε ακόμα, είναι η εμπιστοσύνη και ο τρόπος που χτίζεται και κερδίζεται. Γιατί δεν είναι στα λόγια, ούτε στα σποτάκια των διάσημων. Είναι στα μάτια των ανθρώπων και στις πράξεις, που τόσο μας λείπουν. Ξέρεις, όταν ξεκινούσε η πανδημία, ρώτησα μια φίλη αν φοβάται και μου απάντησε: "Ναι, φοβάμαι, γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη σε κείνους που παίρνουν αποφάσεις και σε κείνους που τις υλοποιούν"... κι αυτό νομίζω λέει πολλά!
    Σε φιλώ γλυκά, φίλη
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κατερίνα μου η ιστορία σου ανέδειξε θαυμάσια την σημασία της εμπιστοσύνης, της ευγνωμοσύνης, της ελπίδας....μέσα από την πραγματικότητα που βιώνεις επαγγελματικά, στην πρώτη γραμμή !!!Απέραντος σεβασμός και ευγνωμοσύνη γιά όλους αυτούς που στάθηκαν στο πλευρό των πασχόντων, γι΄αυτούς που στέκονται από επιλογή, δίπλα στον πάσχοντα άνθρωπο , αλλά παραμένουν αφανείς.....Χρειάστηκε η πανδημία του κοροναϊού να αναδείξει την σπουδαιότητα του λειτουργήματός τους, την σημασία της προσφοράς τους, την αυτοθυσία και την αφοσίωσή τους....Σ΄αυτούς στηρίζουμε την ελπίδα μας . Πολύ ιδιαίτερη η φωτό και η λέξη που επέλεξες γιά την Τζοάννα. Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα συγκινητικά σας σχόλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή